2015 har forlatt stasjonen

7juli-Tønsnes-øvre-felt-III-norark
Foto: Norark

Jeg fikk en veldig hyggelig melding fra Jan Reidar for noen dager siden, selv om det han skrev nok ikke var akkurat det jeg hadde håpet på. De vil gjerne ønske oss velkommen oppe på tunet, noe som virrkelig er kjempesnilt. Jeg synes imidlertid at det er for langt for deltakerne å frakte telt og alt pikk-pakk som skal med…og jeg ser ikke helt for meg at det er plass til alle teltene slik som terrenget er der oppe. Nå regnes jo toget 2015 for gått og det betyr at vi har svært god tid, så tema Tønsvik regnes på ingen måte som utdebattert. Det er jo godt med parkering akkurat der og det er også noen flatere, mer tilgjengelige områder nærmere havet som vil være mye mer aktuelle, både for deltagere og publikum. Og Tønsviking vil garantert få endel folk som har vært på marked opp til tunet.

May-Tove Hesje
Foto: Widding Gård

Det kommer selvfølgelig til å bli lettere å se hvilke områder som egner seg når snøen har smelta, men jeg klarer jo ikke helt å holde meg unna Google Maps og Se Eiendom! Neste mulighet er Berg sør på fastlandet; jeg har kommunisert interesse til May-Tove Widding på Widding Gård, og vi skal snakke sammen i morgen kveld. Widding Gård er et av flere gårdsbruk der i området, de dyrker grønnsaker og har høns og sau. Det er mye dyrket mark der, men også et lite skogholt med ei lysning litt ned mot stranda. Gården ligger langs Innlandsveien og er derfor vekke fra den værste trafikken. Og kjøreavstand til kolonial er ca.15.minutter. Blir spennende å se hva hun synes om planene!

I mellomtiden jobber Bodø ufortrødent mot 2016! Forhåpentligvis møter de mindre motbør der enn vi har gjort i Tromsø.

Featured Image: Kristian Nyheim Hanssen.

Leave a Reply

